5 cech osobowości, które zwiększą szansę na pracę

Komunikatywność
Komunikatywność to umiejętność miękka, która jest pożądana w każdej firmie. Zdolność do efektywnego porozumiewania się jest cenna nie tylko przy kontaktach z klientami, ale przede wszystkim ma pozytywny wpływ na relację wewnątrz firmy. Osoba obdarzona wysoko rozwiniętymi zdolnościami komunikacyjnymi nie ma problemu z dogadaniem się z współpracownikami, samodzielnie rozpoczyna dyskusje, ale także słucha innych, nawet jeśli mają odmienne poglądy.

Współpraca z takimi ludźmi jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Dlatego nie pozwólmy, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej opanował nas stres i odważnie wypowiadajmy się, dyskutujmy, a nawet – jeśli klimat rozmowy temu sprzyja – zażartujmy z rekruterem.
Tzw. „small talki” to również ważna umiejętność, którą warto opanować, bo to bardzo istotny element nie tylko relacji biznesowych, ale też doskonały wstęp do poważnej rozmowy.

Aktywność
Istnieje mylne przekonanie, że wypełnianie w CV rubryki hobby czy wymienianie w niej listy różnorodnych, niezwiązanych z zawodem umiejętności nie ma sensu. Nic bardziej mylnego. Pracodawcy podkreślają, że dla nich niezwykle istotne jest, aby pracownik był aktywny, nie bał się nowych wyzwań, miał pasje i stale je rozwijał. Dlatego dobrym sposobem na zaprezentowanie tego jest pochwalenie się swoimi nietypowymi zainteresowaniami, a także udziałem w rożnego rodzaju kursach oraz szkoleniach.

Otwartość
Coraz więcej przedsiębiorstw współpracuje z międzynarodowymi klientami, a także zatrudnia pracowników z zagranicy. Takie mieszane towarzystwo przestało być zarezerwowane jedynie dla największych korporacji. Dziś również w wielu mniejszych firmach w Polsce pracują osoby pochodzące na przykład ze Wschodu, a podmioty te utrzymują kontakty z kontrahentami z całego świata.
Dlatego bardzo ceniona jest obecnie zdolność do pracy w wielokulturowym środowisku i nie chodzi tu tylko o znajomość języka obcego. Bardzo ważny jest także, a może nawet przede wszystkim, brak jakichkolwiek uprzedzeń i stereotypów

Zdolności analityczne
Umiejętność analizowania i wyciągania wniosków jest niezwykle przydatna na wielu stanowiskach, a zwłaszcza na tych wymagających dużej samodzielności. Pracownicy na co dzień mają bowiem do czynienia z ogromną ilością informacji.

Każda osoba, która potrafi spojrzeć na projekt w sposób kompleksowy, a także dostrzega zależności między różnego rodzaju danymi czy zachodzącymi procesami jest niezwykle pożądana przez pracodawców i traktowana jako wartościowy pracownik. Dlatego jeśli mamy analityczny umysł, koniecznie zaznaczmy to w naszym podaniu o pracę. (Fot. Pixabay)

Umiejętność panowania nad stresem
Praca pod presją czasu nierozerwalnie związana jest ze stresem. Deadline’y, ASAPy, krótkie terminy realizacji projektów to dziś niestety codzienność nie tylko pracowników biurowych, ale też osób pracujących w przedsiębiorstwach produkcyjnych, budowlanych czy w wielkich fabrykach.
Umiejętność zapanowania nad własnymi emocjami, szybkiego podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach, a także radzenia sobie z nieprzewidzianymi zdarzeniami czy kryzysami są niezwykle cenne w oczach pracodawców.
Zdolności te pozwalają na efektywną pracę w każdej firmie, ponieważ osoby odporne na stres mają zaufanie do własnych umiejętności i dzięki temu zdecydowanie lepiej radzą sobie z powierzanymi im zadaniami.

Unkategorisiert