„Jak Cię widzą, tak Cię.. rekrutują” czyli o wizerunku w social media

Każdego dnia dbasz o swój wygląd. Zastanawiasz się jak idealnie dobrać kolor krawata do koszuli czy misternie układasz co rano fryzurę. Super! Ale nie zapomnij też o wyglądzie swoich profili na portalach społecznościowych. Headhunting na portalach takich jak LinkedIn, Goldenline, Facebook, Twitter czy nawet Instagram jest chlebem powszednim dla większości osób zajmujących się rekrutacją. Czego unikać, a na co zwrócić szczególną uwagę przy prowadzeniu konta na portalach społecznościowych tak, aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie na rekruterze? Jak połączyć konto prywatne z zawodowym? Poniżej kilka wskazówek jak profesjonalnie prezentować się w social media.

Stań się rozpoznawalny

Wstawienie swojego zdjęcia zwiększy atrakcyjność oraz wiarygodność Twojego profilu, co sprawi, że rekruterzy chętniej będą się z Tobą kontaktować. Z perspektywy rekrutera nie będę tego ukrywać – lubimy wiedzieć jak wygląda osoba po drugiej stronie słuchawki, ale nie jest to tylko naszą domeną. Zdjęcie na portalach takich jak LinkedIn czy Goldenline powinniśmy potraktować jak wizytówkę, która zachęci rekrutera do kliknięcia w profil, by dowiedzieć się więcej o kandydacie. Warto zwrócić uwagę na to, aby zdjęcie było aktualne oraz dobrze wykadrowane – wycięta głowa ze zdjęcia grupowego lub niejednolite tło nie jest dobrym pomysłem. Ważną kwestią jest również posługiwanie się swoimi pełnymi danymi – imię i nazwisko jest lepszym rozwiązaniem niż pseudonim czy nick.

Aktualizuj dane na profilach

Informacje dotyczące miejsca zamieszkania, okresu zatrudnienia, opis realizowanych projektów czy zakres obowiązków są informacjami, które uatrakcyjniają Twój profil. Konta na specjalistycznych portalach społecznościowych powinno traktować się jak swoje CV –zamieść tam jak najwięcej informacji, które mogą być interesujące dla potencjalnych pracodawców. Nawet jeśli pracowałeś jako stażysta przed rozpoczęciem kariery na pełnym etacie, to napisz, czego się podczas tego okresu nauczyłeś oraz wypisz zadania, które realizowałeś. Aktualne informacje na profilu oszczędzą zarówno Twój czas jak i czas… rekrutera, a przy okazji ułatwią dotarcie z najlepiej dopasowaną do Ciebie ofertą. Traktuj swój profil jako produkt, który chcesz sprzedać.

Buduj wizerunek profesjonalisty

Social media to miejsce, gdzie nawiązujemy kontakty, wymieniamy się doświadczeniami, dyskutujemy na różne tematy. Warto zadbać o to, abyśmy byli postrzegani przez innych użytkowników w sposób jak najbardziej korzystny. Ciekawe artykuły specjalistyczne, dzielenie się nowinkami branżowymi czy promowanie interesujących wydarzeń może pozytywnie wpłynąć na obraz naszej osoby w sieci. Rekruter przeglądając profil takiej osoby będzie wiedział, że ma do czynienia z osobą ambitną, zaangażowaną, która jest pasjonatem swojej branży.

Uważaj na to, co udostępniasz

Zdjęcia z imprez? Półnagie fotki z wakacji? Kontrowersyjne komentarze? To nie jest najlepszy sposób, by zyskać w oczach rekruterów czy przyszłych pracodawców. Decydując się na publiczne udostępnianie treści musimy mieć na uwadze fakt, że nasz profil odwiedzają nie tylko nasi znajomi, lecz również osoby niekoniecznie powiązane z nami prywatnie. Dlatego to, co udostępniamy, powinno być przemyślane. Czasami niektóre wspomnienia najlepiej zachować w gronie samych zainteresowanych. Dla osób, które nie chcą rezygnować ze swobody przekazywania treści jest rozwiązanie. Większość portali społecznościowych posiada specjalne opcje ustawienia prywatności, dzięki którym publikowane przez nas informacje mogą być ukrywane dla wybranej przez nas grupy osób.

Budując swój wizerunek w social media musimy dbać o każdy szczegół. Jest to długotrwały proces, na który składa się wiele czynników i nie ma miejsca na błędy. Przypomnij sobie ile razy dziś poprawiałeś krawat, fryzurę czy spoglądałeś w lusterko. Może czas, aby zerknąć na swój profil?

Blog