Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej ? – Wszystko co musisz wiedzieć o procesie rekrutacji

Rozmowa kwalifikacyjna do wymarzonej pracy jest najbardziej stresującym aspektem poszukiwania pracy. Jak przygotować się do takiej rozmowy by rozmowa kwalifikacyjna odbyła się na Twoją korzyść?

♦ Zdobądź informacje o firmie i stanowisku, o które się ubiegasz – nie licz na przypadek. Twój przyszły pracodawca chce mieć pewność, że przychodząc na rozmowę jesteś w pełni przygotowany. Pytanie „co Pani/Pan wie o naszej firmie?” jest najczęstszym, które w tym wypadku może paść z ust rekrutera.

♦ zgromadź argumenty popierające Twoją kandydaturę – wskaż swoje silne strony, czemu to właśnie ty powinieneś dostać tę prace!

♦ zgłoś się punktualnie – nie ma chyba nic gorszego niż spóźnienie się na rozmowę, może to w znacznej mierze rzutować na Twój wizerunek.

♦ przekonaj pracodawcę, że chcesz pracować właśnie w tej firmie – tak jak w punkcie pierwszym, pracodawca chce mieć pewność, że Twoja kandydatura nie jest przypadkowa.

♦ prób pozytywne wrażenie, ujmując prezencją, profesjonalizmem, zachowaniem.

 

Wpłyń na przebieg rozmowy:

♦ zadbaj o odpowiednią autoprezentację,

♦ daj się polubić,

♦ przemawiaj językiem korzyści – co zyska pracodawca zatrudniając właśnie Ciebie,

♦ wykaż silną motywację do pracy,

♦ przedstaw konkretne propozycje działań, jakie chcesz podjąć,

♦ na bieżąco wyjaśniaj wątpliwości pojawiające się w trakcie rozmowy,

♦ posługuj się przekonywującymi argumentami, danymi liczbowymi,

♦ szanuj czas rozmówcy – wypowiadaj się zwięźle i na temat,

♦ jeśli rozmowa schodzi na boczne tory, staraj się powrócić do sedna sprawy,

♦ okaż zainteresowanie punktem widzenia pracodawcy, działalnością firmy,

♦ zadaj przygotowane pytania w odpowiednim momencie.

 

W trakcie rozmowy:

♦ nie okazuj zdenerwowania, ponuractwa, braku wiary w siebie i przewidywania porażki,

♦ nie narzekaj, nie mów źle o kimkolwiek,

♦ nie używaj zawodowego żargonu,

♦ nie przerywaj wypowiedzi rozmówcy,

♦ nie przechwalaj się,

♦ nie bądź arogancki ani agresywny,

♦ nie zaczynaj rozmowy od pytania o płacę,

♦ nie udzielaj stereotypowych, banalnych odpowiedzi

 

Blog